Mléko Příkrmy Děti 1-3 roky Kosmetika Těhotenství O nás HiPP mLékárna
Přihlásit / Registrovat
Vše o mateřství Vývoj dítěte Těhotenství Vitamíny a výživa v těhotenství: jak jíst, aby miminko nestrádalo

Vitamíny a výživa v těhotenství: jak jíst, aby miminko nestrádalo

Co jíst v těhotenství?Čekáte miminko? Gratulujeme! Jednou z otázek, kterou byste se měla začít zabývat jako první, je zdravá výživa. Strava v těhotenství totiž neovlivňuje jen vás, ale i zdraví dítěte: nejnovější výzkumy ukazují, že jídelníčkem lze ovlivnit jeho genetiku, povahu, chování i návyky. Jak se tedy stravovat, aby vám oběma nic nechybělo?

Přibírání v těhotenství: za dva raději nejezte

Honí vás mlsná? Zapomeňte na poučku, že můžete jíst za dva - na začátku těhotenství neplatí vůbec, později jen částečně. Od 4. měsíce tak můžete svůj denní příjem zvednout zhruba o 250 kcal, ale myslete na to, že kvalita je důležitější než kvantita. Pestrým a vyváženým jídelníčkem zajistíte miminku dostatek živin, zamezíte zbytečnému přibírání, předejdete bolestem břicha a s trochou štěstí i nevolnostem v těhotenství.

Vitamíny v těhotenství: dopřejte si koňskou dávku

Na rozdíl od jídla, potřeba minerálů a vitamínů v těhotenství je až dvojnásobná: mezi ty nejdůležitější patří kyselina listová, železo, jód, hořčík a omega-3 mastné kyseliny. Protože jejich získávání ze stravy je v dnešní době složité, doporučují se v těhotenství doplňky stravy. Díky tomu posílíte imunitu, zabráníte únavě v těhotenství a podpoříte vývoj miminka.

Pitný režim v těhotenství: příjem tekutin nepodceňujte

Vedle pevné stravy je potřeba dbát také na dostatečný přísun vody, která kromě tvorby krve a plodové vody slouží hlavně jako přepravce živin k miminku. Kromě obyčejné vody můžete pít také vybrané čaje pro těhotné nebo zředěné ovocné šťávy HiPP bez přidaného cukru. Zrnkovou kávu a černý čaj zredukujte na 2-3 šálky denně, protože příliš mnoho kofeinu může mít škodlivé účinky na zdraví dítěte. Tradiční dámské dýchánky se sklenkou vína nechejte na jindy: alkohol může vývoj plodu negativně ovlivnit, proto jeho konzumaci raději dočasně přenechejte kamarádkám.

Nevhodné potraviny v těhotenství: pozor na maso, vejce a byliny

Až budete přemýšlet, jak sestavit jídelníček, aby miminko nestrádalo, a zároveň jak v těhotenství nepřibrat, zapomeňte na diety. Stačí se jen nepřejídat a vyvarovat se rizikovým potravinám: syrovému masu, vejcím a nepasterizovaným mléčným výrobkům. Pozor si také dejte na bylinky v těhotenství. I když babské rady často doporučují např. maliník pro snadnější průchod miminka porodními cestami, jejich přínos je diskutabilní a raději se poraďte s lékařem.

Abychom to shrnuli - váha v těhotenství sice stoupne, ale dokud se miminko nenarodí, snažte se tím moc nestresovat. Jak zhubnout těhotenská kila a neuškodit přitom miminku ani mateřskému mléku, si povíme zase příště v článku o hubnutí po porodu.

Porod se blíží? Buďte klidná a přečtěte si, jak probíhá porod krok za krokem.

 

Sdílejte
na Facebooku 
Pokračovat přes FB